Lista: Hetaste jobbtitlarna 2016

Affärsliv24.
Nyckelord för 2016 års hetaste jobbtitlar är att ""skapa affärer av insikter" och "bygga content". Se Veckans Affärers lista över det du vill titulera dig under nästa år.
Elin Olsson
Publicerad 23 december 2015 kl. 10:24

Det är konsultföretaget Hammer & Hanborg som har sammanställt årets hetaste yrkestitlar, på uppdrag av Veckans Affärer.

Och det visar sig att behovet av nya kompetenser blir större än någonsin.

– Omvärlden förändras och kundernas beteende ändras. Organisationer behöver anpassa sig till de nya förutsättningarna och nyckeln i det kan vara en ny organisationsstruktur med helt nya roller och titlar, säger Åsa Falkman, Founding Partner på Hammer & Hanborg.

– Att lyssna, analysera och att skapa affärer av insikter och kunna bygga content, relevanta berättelser, är nyckelorden i årets lista, fortsätter hon.

Klicka dig fram nedan för att se Veckans Affärers lista över 2016 års hetaste jobbtitlar.

  • Data Visualiser

    Data finns i överflöd. Att skapa struktur och överblick för att visa affärsmöjligheter från data är nyckeln till framgång.

  • Data Flow Analyst

    Kristallkula behövs inte längre. Att tolka data och förstå strömningar, helst innan någon annan gör det.

  • Vlog Editor

    Blogg + video = sant. Rörlig bild blir allt viktigare i kommunikationen med kunderna.

  • Content Evangelist

    Var och när vi syns är viktigt men när och inte minst vad vi berättar är avgörande.

  • Relationship Developer

    Interaktion och anpassning är nyckelorden i kombination med ett genuint intresse för kunden.

  • Human Interaction Expert

    Human to Human och Peer to Peer – det är ingen tvekan om att ju mer vi digitaliserar desto viktigare blir de mänskliga relationerna.

  • Scenario Builder

    Kan förutse scenarier redan innan produkten/ tjänsten ens är klar.

  • Narrative Designer

    Rollen får nu spelutrymme i andra branscher än spelvärlden.

  • Network Explorer

    Ser till att bygga affären med hjälp av nätverk och utvecklas tillsammans med omgivningen.

  • Loyalty Builder

    Det moderna sättet att få lojalitet är att förtjäna det.

1 av 10
Annons
Annons
Annons
Annons
Västerbottens-Kuriren
facebooktwitterinstagramrss
phone
  • Växeln
  • 090-17 60 00
  • Redaktionen
  • 090-17 60 10
  • 090-17 60 11
geo
  • Besöksadress
  • VK
  • Förrådsvägen 9
  • 901 70 Umeå
Ansvarig utgivare: Ingvar Näslund | © Copyright Västerbottens-Kuriren | Allt material på sajten är skyddat enligt upphovsrätten