Stina Honkamaa Bergfors och Malte Andreasson, grundare av United Screens, och tillhöger Marcus Falck på Reklamlandslaget i Umeå.

Umeåföretagare i samarbete med Google-chef

Affärsliv24.
Umeåföretaget Reklamlandslaget och Luleåbaserade Reklam365 har inlett ett samarbete med United Screens, Nordens största Youtube-nätverk.
Elin Olsson
Publicerad 27 januari 2016 kl. 13:31

United Screens grundades 2013 av Stina Honkamaa Bergfors, före detta Sverigechef för Google, och Malte Andreasson, från TV4. Bolaget har kontor i Stockholm, Helsingfors och Oslo.

United Screens arbetar med med de största Youtube-kanalerna och personligheterna i Norden. I fjol hade nätverket över 200 miljoner visningar per månad.

Nu har Reklamlandslaget och Reklam365 inlett ett samarbete med United Screens.

– Youtube är en extremt stark marknadsföringskanal och via United Screens nätverk kommer våra kunder att kunna rikta sin reklam mot precis rätt målgrupp. Vi märker att efterfrågan av reklamfilm på webben och i mobilen ökar, säger Marcus Falck, vd för Reklamlandslaget.

Reklamlandslaget säljer reklam för radio och tv, webb och mobil samt inom- och utomhusreklam.

Annons
Annons
Annons
Annons
Västerbottens-Kuriren
facebooktwitterinstagramrss
phone
  • Växeln
  • 090-17 60 00
  • Redaktionen
  • 090-17 60 10
  • 090-17 60 11
geo
  • Besöksadress
  • VK
  • Förrådsvägen 9
  • 901 70 Umeå
Ansvarig utgivare: Ingvar Näslund | © Copyright Västerbottens-Kuriren | Allt material på sajten är skyddat enligt upphovsrätten