Ann Jacobsson, Erik Wennberg, Sara Flagge, Tom Englén, Krister Ruth, Johan Karlsson, Elin Jonsson, Olov Eriksson, Olov Hjärtström Baudin, Jonas Bokström.

Storslam för Umeåkoncern – kan få fem priser

Affärsliv24.
Heja, Punkt PR och Halleluja – det vill säga de tre byråer som ingår i den Umeåbaserade koncernen Norrland 2.0 – har nominerats i hela fem kategorier till Gyllene hjulet.
– Det är ett stort erkännande för den kvalitet som vi håller och det är inspirerande att se vilka övriga varumärken som är nominerade, säger Mattias Walfridsson, vd på Heja.
Elin Olsson
Uppdaterad 9 mars 2016 kl. 15:09

Gyllene hjulet är den enda renodlade tävlingen inom event och sponsring i Sverige och därför har den på senare år blivit allt viktigare och prestigefylld för branschen.

Event- och sponsringsbyrån Heja är nominerad i hela fyra kategorier, vilket gör byrån till den tredje mest nominerade i Sverige i år. Punkt PR är nominerad i tre kategorier, varav två tillsammans med Heja. Koncernens reklambyrå, Halleluja, är nominerad i två kategorier.

Ingen annan region utanför Stockholm är i närheten av det antal nomineringar som Umeåprojekten har fått.

– Det visar att vi håller allra högsta klass och att det går att hålla den nivån även utanför storstadsregionerna. Det är många i Stockholm som höjer på ögonbrynen över kvaliteten och den positiva framåtrörelsen hos oss i norr. Västerbotten är på väg att bli Mästerbotten, säger Sofia Westerlund, vd på Punkt PR.

Här är koncernens nomineringar:

* Årets Digitala: Punkt PR nominerat tillsammans med Komet kommunikation och Norrlandsoperan för kampanjen #NoWater24

* Årets rättighetsinnehavare: Heja och Punkt PR tillsammans med Umeågalan för Umeågalan

* Årets Event B2B: Heja och Punkt PR nominerade tillsammans med Umeågalan för Umeågalan

* Årets Bästa Sponsring: Heja och Halleluja nominerade tillsammans med Balticgruppen och Wenderfalck för Change The Game

* Årets Samhällsengagemang: Heja och Halleluja nominerade tillsammans med Balticgruppen och Wenderfalck för Change The Game

– Det är kul och peppande att Change the game uppmärksammas i detta sammanhang, speciellt när det är så hård konkurrens. Nomineringarna och en eventuell vinst kan ge projektet kraft och ”cred” nationellt vilket bidrar till att det får större effekt lokalt, skriver Balticgruppen i ett pressmeddelande.

Den 7 april utses vinnarna vid en gala på Quality Hotel Friends i Stockholm.

Annons
Annons
Annons
Annons
Västerbottens-Kuriren
facebooktwitterinstagramrss
phone
  • Växeln
  • 090-17 60 00
  • Redaktionen
  • 090-17 60 10
  • 090-17 60 11
geo
  • Besöksadress
  • VK
  • Förrådsvägen 9
  • 901 70 Umeå
Ansvarig utgivare: Ingvar Näslund | © Copyright Västerbottens-Kuriren | Allt material på sajten är skyddat enligt upphovsrätten