Ny användare

Få tillgång till alla nyheter på affärsliv24.vk.se genom att starta en prenumeration idag. Du som redan prenumererar på papperstidningen kan aktivera ditt kostnadsfria digitala konto, VK+.

Klicka här för mer information.

Logga in

Ann Jacobsson, Erik Wennberg, Sara Flagge, Tom Englén, Krister Ruth, Johan Karlsson, Elin Jonsson, Olov Eriksson, Olov Hjärtström Baudin, Jonas Bokström.

Storslam för Umeåkoncern – kan få fem priser

Publicerad 9 mars 2016 (uppdaterad 9 mars 2016)

Affärsliv24. Heja, Punkt PR och Halleluja – det vill säga de tre byråer som ingår i den Umeåbaserade koncernen Norrland 2.0 – har nominerats i hela fem kategorier till Gyllene hjulet.
– Det är ett stort erkännande för den kvalitet som vi håller och det är inspirerande att se vilka övriga varumärken som är nominerade, säger Mattias Walfridsson, vd på Heja.

Gyllene hjulet är den enda renodlade tävlingen inom event och sponsring i Sverige och därför har den på senare år blivit allt viktigare och prestigefylld för branschen.

Event- och sponsringsbyrån Heja är nominerad i hela fyra kategorier, vilket gör byrån till den tredje mest nominerade i Sverige i år. Punkt PR är nominerad i tre kategorier, varav två tillsammans med Heja. Koncernens reklambyrå, Halleluja, är nominerad i två kategorier.

Ingen annan region utanför Stockholm är i närheten av det antal nomineringar som Umeåprojekten har fått.

– Det visar att vi håller allra högsta klass och att det går att hålla den nivån även utanför storstadsregionerna. Det är många i Stockholm som höjer på ögonbrynen över kvaliteten och den positiva framåtrörelsen hos oss i norr. Västerbotten är på väg att bli Mästerbotten, säger Sofia Westerlund, vd på Punkt PR.

Här är koncernens nomineringar:

* Årets Digitala: Punkt PR nominerat tillsammans med Komet kommunikation och Norrlandsoperan för kampanjen #NoWater24

* Årets rättighetsinnehavare: Heja och Punkt PR tillsammans med Umeågalan för Umeågalan

* Årets Event B2B: Heja och Punkt PR nominerade tillsammans med Umeågalan för Umeågalan

* Årets Bästa Sponsring: Heja och Halleluja nominerade tillsammans med Balticgruppen och Wenderfalck för Change The Game

* Årets Samhällsengagemang: Heja och Halleluja nominerade tillsammans med Balticgruppen och Wenderfalck för Change The Game

– Det är kul och peppande att Change the game uppmärksammas i detta sammanhang, speciellt när det är så hård konkurrens. Nomineringarna och en eventuell vinst kan ge projektet kraft och ”cred” nationellt vilket bidrar till att det får större effekt lokalt, skriver Balticgruppen i ett pressmeddelande.

Den 7 april utses vinnarna vid en gala på Quality Hotel Friends i Stockholm.

Hej!

Tyckte du den här artikeln var intressant?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så har du alltid full koll på vad som händer i Västerbottens näringsliv.

Mest läst på Affärsliv24
Affärsbloggen
Visa alla bloggar
Ny vd till känt  Umeåbolag

Ny vd till känt
Umeåbolag

Affärsliv24. Efter några tunga år ser den nya vd:n positivt på framtiden. 0

Företag gav  274 jobb i länet

Företag gav
274 jobb i länet

Affärsliv24. – Jag är både glad och stolt, säger distriktschefen. 0

Umeåprofil köper  konkursdrabbat bolag

Umeåprofil köper
konkursdrabbat bolag

Affärsliv24. Dagen innan julafton gick bolaget i konkurs – nu köps det upp av Umeåprofilen. 0

Karriär i Norr