Rivia Oliveira och Mathilda Dahlin.

Umeåföretag i designsamarbete

Affärsliv24.
Umeåföretagen Merskal of Sweden och Rivia Sports har tillsammans tagit fram accessoarer för mobiltelefoner baserade på Rivia Sports klädkollektioner.
Elin Olsson
Uppdaterad 4 november 2016 kl. 12:23

Merskal of Sweden har sedan 2011 sålt mobilskal via e-handel samt återförsäljare runt om i Sverige. Rivia Sports, som tillverkar egendesignade sportkläder, har nyligen valts in sortimentet för nyöppnade Stadium Pulse och efterfrågan på hennes kläder växer. Tillsammans har de två Umeåföretagen nu tagit fram fyra unika mobilskal utifrån Rivia Sports klädkollektioner.

– Vi älskar när vi får chansen att arbeta med duktiga designers! Allt fler kända varumärken tar fram egna mobilskal och i denna process hjälper vi gärna till, säger Mathilda Dahlin, creative director på Merskal of Sweden.

– Uttrycksfulla mobilskal är ett kul komplement till våra kläder och det känns roligt att vi har hittat ett samarbete som gör att våra uppskattade prints nu finns tillgängliga för ännu fler, säger Rivia Oliveira, vd på Rivia Sports.

Mobilskalen lanseras den 7 november.

Annons
Annons
Annons
Annons
Västerbottens-Kuriren
facebooktwitterinstagramrss
phone
  • Växeln
  • 090-17 60 00
  • Redaktionen
  • 090-17 60 10
  • 090-17 60 11
geo
  • Besöksadress
  • VK
  • Förrådsvägen 9
  • 901 70 Umeå
Ansvarig utgivare: Ingvar Näslund | © Copyright Västerbottens-Kuriren | Allt material på sajten är skyddat enligt upphovsrätten