Umeå: Omsätter 40 miljoner – efter två år

Mediebyrån Context Media i Umeå har passerat 40 miljoner i omsättning – redan efter andra bokslutet.
– Nu hoppas vi kunna anställa ytterligare, säger Christoffer Danell, delägare.

Context Media, med säte i Umeå, har precis släppt sin årsredovisning med förlängt räkenskapsår. Och resultaten är goda – omsättningen har redan passerat 40 miljoner.

– Vi har haft en kraftig tillväxt med många nya kunder, framför allt i Norrland, men sedan i höstas har våra nya kollegor i Småland redan börjat jobba med större företag som Viking Beds, Guldfågeln och
Royal Design, säger Christoffer Danell, mediestrateg och delägare.

Bolaget grundades i Umeå för cirka 2,5 år sedan av Peter Westman, tidigare försäljningschef på TV4, och har nu etablerat sig i Luleå, Kalmar och Växjö.

– Under året har vi fortsatt att investera i verksamheten för att kunna vara heltäckande – och med egen kompetens kunna hantera samtliga köpta medier. Det har fallit väl ut, säger Christoffer Danell.

Han fortsätter:

– Utmaningen är att fortsätta hitta duktiga arbetskamrater som kan vara med och vidareutveckla bolaget.

Christoffer Danell räknar med att kunna anställa ytterligare 3–4 personer under 2017 – samt att omsättningen kommer passera 50 miljoner.

Context Media hjälper företag att optimera sina medieinvesteringar. Byrån är sedan hösten 2015 medlem i Sveriges Mediebyråer.