Umeåföretaget Smart Video med Johanna Björklund i mitten.

Prestigefyllt pris går till Umeåbolag

Affärsliv24.
Umeåbolaget och annonsplattformen Smart Video har vunnit priset Future marketing tech awards på Guldnyckeln 2017.
– Det här är verkligen ett erkännande, säger Johanna Björklund, vd och medgrundare.
Elin Olsson
Publicerad 23 mars kl. 08:40

Smart Video är en ny självoptimerande annonsplattform som ökar konvertering vid videoannonsering, samt på videos på kundernas egna hemsidor. Med Smart Video förvandlar företag filmer till nätbutiker – och skapar mer trafik, konvertering och intäkter.

På onsdagen fick Johanna Björklund ta emot första pris av Future Marketing Tech Awards under Guldnyckeln 2017.

– Vi vet att Smart Video är en fantastisk produkt för konvertering av video, så det här är verkligen ett erkännande, säger Johanna Björklund.

Future Marketing Tech Awards är en tävling för de som driver nästa generations Marketing Technology Startup. Vinnaren som har valts ut och bedömts av en expertjury har granskats utifrån kriterierna: värdeskapande, konkurrens, implementering och skalbarhet.

Smart Video har avknoppats från Umeåföretaget Codemill, som grundades av Johanna Björklund och Richard Lönneborg.

Annons
Annons
Annons
Annons
Västerbottens-Kuriren
facebooktwitterinstagramrss
phone
  • Växeln
  • 090-17 60 00
  • Redaktionen
  • 090-17 60 10
  • 090-17 60 11
geo
  • Besöksadress
  • VK
  • Förrådsvägen 9
  • 901 70 Umeå
Ansvarig utgivare: Ingvar Näslund | © Copyright Västerbottens-Kuriren | Allt material på sajten är skyddat enligt upphovsrätten