David Fahlberg, motion graphics, Maria Löfgren, motion graphics, och Sofia Pettersson, kommunikatör/copywriter.

Ny digital byrå till Umeå

Affärsliv24.
Nu får Umeå en ny digital produktionsbyrå vars fokus ligger på motion graphics för kundernas egna och köpta kanaler. Namnet är Golly, och de senaste 10 åren har de verkat inom företaget Digital Poster.
Elin Olsson
Publicerad 31 mars kl. 10:10

Digital Poster jobbar bland annat med digital utomhusreklam, men har även erbjudit rörlig grafik för de företag som annonserar på deras skärmar. Nu blir deras motion graphic designers ett eget varumärke, Golly.

Golly fortsätter verka inom och fungera som underleverantör till Digital Poster, men hoppas även upprätta samarbeten med andra företag.

Sofia Pettersson, kommunikatör på Digital Poster, berättar att förlängningen av varumärket varit på gång en tid.

– Då jag kom in i projektet i januari hade det redan varit på tal flera månader tidigare. När vi då började prata om det igen blev vi rejält inspirerade och sedan dess har det gått väldigt fort.

Golly vill nu hitta nya kunder vid sidan om verksamheten med Digital Poster.

Kan nuvarande kunder påverkas av förändringen?

– Nej, Golly är helt enkelt ett sätt för oss att förbättra vårt erbjudande inom motion design. Vi vill via den här satsningen nå ännu fler kunder som har ett behov av digital innehållsproduktion, säger vd:n Henrik Lövgren.

Annons
Annons
Annons
Annons
Västerbottens-Kuriren
facebooktwitterinstagramrss
phone
  • Växeln
  • 090-17 60 00
  • Redaktionen
  • 090-17 60 10
  • 090-17 60 11
geo
  • Besöksadress
  • VK
  • Förrådsvägen 9
  • 901 70 Umeå
Ansvarig utgivare: Ingvar Näslund | © Copyright Västerbottens-Kuriren | Allt material på sajten är skyddat enligt upphovsrätten