Ny användare

Få tillgång till alla nyheter på affärsliv24.vk.se genom att starta en prenumeration idag. Du som redan prenumererar på papperstidningen kan aktivera ditt kostnadsfria digitala konto, VK+.

Klicka här för mer information.

Logga in

Pressmeddelande från Humbly

Humbly storsatsar med drömrekrytering

Publicerad 2 december 2016

Med sin bakgrund från den internationella byråvärlden, sin genuina passion till designhantverket och inte minst genom sitt långvariga samarbete med Nike har Giuliano Garonzi skapat en unik röst inom reklam och design. Nu kliver han in som Chief Creative Officer på idé- och designbyrån Humbly i Umeå.

Som creative director har Giuliano Garonzi många prestigefyllda projekt bakom sig, och han drev under 12 år egen studio i italienska Verona. Efter internationella uppdrag för bland andra Nike och BBH gick flyttlasset till hustrun Stella Karlssons hemstad Umeå, där paret drev egen byrå med kunder som TED, Nike, Google, BMW, Converse, Hellas Verona FC, The Benetton Group, 72andsunny, Anomaly, We are Pi och DDB. Efter en tid hos North Kingdom i Skellefteå – där han bland annat var CD i arbetet med lyxbilsmärket Ferrari – blir nu Giuliano Garonzi Chief Creative Officer på den strategiska idé- och designbyrån Humbly i Umeå.
– Jag ser stor potential och spännande utmaningar hos Humbly. Även om byrån existerat länge så känns mentaliteten ung och fräsch – här finns massor av talang. Jag tror att jag kan bidra till att göra Humbly till en av Sveriges bästa byråer, säger Giuliano Garonzi.

Det första samarbetet med Nike kom i samband med Italiens VM-guld i fotboll 2006, då Giuliano Garonzi fick uppdraget av Amsterdambaserade byrån Wieden+Kennedy att ta fram en specialkampanj för att hylla guldhjältarna. Efter det följde en rad uppmärksammade kampanjer, filmer och formgivningsprojekt för sportmärket, och samarbetet har fortsatt långt efter flytten till Umeå.
– Många av mina största uppdrag har jag haft under tiden i Umeå, det finns inga hinder med att vara baserad här. Staden har en väldigt internationell känsla, modern men intim, och ständigt i framåtrörelse.

Idé- och designbyrån Humbly föddes hösten 2015, men är ingalunda ny i kommunikationsbranschen. Efter 20 år under namnet Plakat ville man markera en förvandling som pågått under flera år.
– Vi har alltid varit starka på strategi- och designsidan. Senaste åren har vi lagt stort fokus på de möjligheter som den digitala utvecklingen innebär – och med Giuliano kan vi samtidigt fortsätta bygga vårt kreativa erbjudande, säger Anna-Karin
Nilsson, vd och senior strateg på Humbly.

Idag kommer omkring 40 procent av Humblys uppdrag från nationella kunder, med projekt inom webbutveckling, varumärkesstrategi, design och kommunikation.
– Giuliano har erfarenheten, drivet och kunskapen från stora internationella projekt. Det rimmar väl med vår ambition att växa som byrå, säger Anna-Karin Nilsson.

Hej!

Tyckte du den här artikeln var intressant?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så har du alltid full koll på vad som händer i Västerbottens näringsliv.

Pressmeddelanden
Åtta anställda  drabbas av konkurs

Åtta anställda
drabbas av konkurs

Affärsliv24. Ett Umeåföretag med åtta anställda har begärt sig i konkurs.  0

Nya ägare tar över travrestaurangen

Nya ägare tar över travrestaurangen

Affärsliv24. Bryter även ut restaurangen på ishallen från O´learys. 0

Satsar på fler målgrupper

TV: Satsar på fler målgrupper

Affärsliv24. Krögarna bakom O’Learys i Umeå tar nu över ytterligare en restaurang och satsar på fler målgrupper. 0

Ny vd tillsätts  i storkoncern

Ny vd tillsätts
i storkoncern

Affärsliv24. Efter att två koncerner slagits samman blir det förändringar i ledningsgrupperna. 0

Karriär i Norr