Ny användare

Få tillgång till alla nyheter på affärsliv24.vk.se genom att starta en prenumeration idag. Du som redan prenumererar på papperstidningen kan aktivera ditt kostnadsfria digitala konto, VK+.

Klicka här för mer information.

Logga in

Pressmeddelande från Jo Kommunikation

Pressmeddelande: Umeåbyrå inför sex timmars arbetsdag

Publicerad 4 oktober 2016 (uppdaterad 5 oktober 2016)

Jo Kommunikation inför nu sex timmars arbetsdag under fredagar. Beslutet följer företagets vision om att bli en av Umeås bästa och långsiktigt hållbara arbetsplatser.
– Om våra medarbetare mår bra på jobbet kan vi leverera enligt våra höga krav, det är inte svårare än så, säger Edel Puntonet, VD på Jo Kommunikation.

Umeåbaserade byrån Jo Kommunikation fortsätter att utmana branschen. Från att tidigare ha lyft värdet av mångfald bland sina anställda till att nu införa sex timmars arbetsdag på fredagar.
– Vår vision på Jo Kommunikation är att bygga Umeås trevligaste och bästa arbetsplats för att vi tror att det skapar bästa förutsättningarna inför framtiden, berättar Edel Puntonet, VD och delägare på Jo Kommunikation.

Hållbart arbetsklimat skapar bästa förutsättningarna
– Vi på jo jobbar långsiktigt och det viktigaste vi har är våra medarbetare, därför satsar vi väldigt mycket på arbetsklimatet. En nöjd och motiverad personal ger nöjda kunder, det vinner alla på, kommenterar Edvin From, grundare och delägare på Jo Kommunikation.

– Jag försöker behandla mina medarbetare som jag vill att en chef ska behandla mig. På Jo Kommunikation vill jag att alla ska känna trygghet och framförallt ett lugn i sitt dagliga arbete, säger Edel Puntonet.

Utmanar normer kring arbete
Det här är ett steg för att utmana de normer som finns idag kring arbete och som inte alltid ger det bästa resultatet över tid. Fler förändringar kommer krävas för att nå visionen, kanske fler korta dagar eller andra delar tror VD:n.
–Tanken med denna investering är att våra medarbetare ska få spendera mer tid med sina nära och kära och komma tillbaka med ny energi efter helgen för att de ska kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen. Sen kommer vi fortsätta utmana, det här är bara början, berättar Edel vidare.

Nya stjärnor på ingång
Tidigare har Jo även lyft att det behövs fler kvinnor i teamet och kanske är det på gång, för just nu pågår en rekrytering av ytterligare en Kommunikationsstrateg för att kunna möta en ökad efterfrågan från deras kunder.
– Det känns väldigt spännande att hitta en ny stjärna till vårt fantastiska gäng. Vi har fått in många bra ansökningar och intervjuer sker löpande. Snart har vi hittat vår nya kollega, avslutar Edel.

 

DETTA ÄR ETT PRESSMEDDELANDE FRÅN JO Kommunikation

 

Presskontakt:
Edel Puntonet
Telefon: 073-819 11 06
edel@jokommunikation.se

Hej!

Tyckte du den här artikeln var intressant?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så har du alltid full koll på vad som händer i Västerbottens näringsliv.

Pressmeddelanden
Åtta anställda  drabbas av konkurs

Åtta anställda
drabbas av konkurs

Affärsliv24. Ett Umeåföretag med åtta anställda har begärt sig i konkurs.  0

Nya ägare tar över travrestaurangen

Nya ägare tar över travrestaurangen

Affärsliv24. Bryter även ut restaurangen på ishallen från O´learys. 0

Satsar på fler målgrupper

TV: Satsar på fler målgrupper

Affärsliv24. Krögarna bakom O’Learys i Umeå tar nu över ytterligare en restaurang och satsar på fler målgrupper. 0

Ny vd tillsätts  i storkoncern

Ny vd tillsätts
i storkoncern

Affärsliv24. Efter att två koncerner slagits samman blir det förändringar i ledningsgrupperna. 0

Karriär i Norr